diumenge, 10 de juliol de 2016

el paper del docent en la motivació de l'alumne



Recolçar a l'alumne, trobar la seua curiositat per a que aprenga, per a que millore per si mateix.

Ensenyar des d'estats positius, motivant-los des del seu interior, en lloc de recórrer a amenaces o promeses de recompensa. Açò no és fàcil, però és la nostra obligació intentar-ho. Hi ha moltes vegades que un professor en la seua tasca de correcció reafirma i reforça els errors en lloc de destacar les coses positives. Pot ser que tingues un alumne en classe i s'equivoque en un cert passatge, la nostra obligació és corregir-ho, però....segur que també ha fet altres coses bé, ací és on entren els estats positius, hem de, a més de corregir irectificar els errors, lloar i enaltir els encerts.

El camí ho camina l'alumne. Moltes vegades he dit als alumnes que jo no els ensenye, simplement faig de guia i els indique el camí a recórrer, però són ells els que han d'aprendre i caminar el camí.

Programació. Una bona seqüenciació de peces i continguts va a ajudar a l'alumne a mantenir-se motivat. Si programem peces per baix del nivell de l'alumne, aquest s'avorrirà i desmotivarà, i si programem peces amb un nivell de dificultat molt superior al de l'alumne ocorrerà el mateix, apareixerà la falta de motivació i a més... la frustració, en veure que no aconsegueix realitzar el treball que se li ha encarregat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada