dissabte, 9 de juliol de 2016

l'automotivació

Un dels problemes als quals ens enfrentem els docents avui en dia es el de la motivació. La linea d'aplegada, més que aconseguir que un alumne estudie, és la de lograr que un alumne estiga motivat. Però.....com podem aconseguir-ho?
Per a començar, com a docents, no podem motivar a un alumne. Un professor no pot motivar a un alumne, a canvi el que si pot i ha de fer, es ajudar a l'alumne a que trobe la motivació. Encara que el resultat que busquem siga el mateix, el camí és ben diferent.

Hi ha dos tipus de motivacions, la extrínseca, que cerca estímuls externs com recompenses o premis, i la intrínseca, que és quan es realitza algun tipus d'activitat per simple plaer sense cercar una recompensa. En aquesta última és en la qual hem de centrar-nos, encara que alguna vegada puguem recórrer a la motivació extrínseca, no deu ser el nostre pilar fonamental, ja que si les recompenses externes s'utilitzen sovint deixen d'assortir l'efecte desitjat. 

La millor motivació es quan un alumne apren alguna cosa per si mateix. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada